Zobacz prototyp.
Projekt powstał w ramach studiów User Expirience & Product Design na Uniwersytecie SWPS.
W interdyscyplinarnym, pięcioosobowym zespole opracowaliśmy koncepcję serwisu, który odpowiada na realne potrzeby mężczyzn w obszarze pielęgnacji i dbania o wygląd.
Typ projektu: studencki
Rok realizacji: 2023
Gdzie: Studia Podyplomowe User Expirience & Product Design SWPS Katowice
Potwierdzić wstępnie czy problem faktycznie istnieje oraz dowiedzieć się jak najwięcej na temat grupy docelowej.
Mężczyźni chcą dbać o siebie, ale nie wiedzą jak. Brakuje im wiedzy o składnikach, działaniu kosmetyków i sposobie ich doboru.
Decyzje zakupowe są często impulsywne. Większość kieruje się marką, ceną lub opinią partnerki – nie sprawdzając składu.
Brakuje męskich źródeł wiedzy online. Analiza portali wykazała, że serwisy beauty są odwiedzane również przez mężczyzn, ale nie są do nich dostosowane.
Mężczyźni cenią personalizację bez presji. Chcą dopasowanych rekomendacji bez nachalnej sprzedaży.
Zdobyta wiedza w trakcie desk research pomogła nam w doprecyzowaniu grupy do badań, stworzeniu planu badawczego oraz postawieniu pytań badawczych.
Współtworzenie zestawu pytań badawczych w zespole.
Przygotowanie i dystrybucja screenera rekrutacyjnego.
Moderowanie 2 wywiadów IDI
Rola obserwatora w 2 kolejnych badaniach.
Analiza jednostkowa i krzyżowa wypowiedzi na Muralu.
Współtworzenie rekomendacji na podstawie insightów z badań.
Mężczyznom brakuje wiedzy o składach i efektach działania kosmetyków.
Decyzje o wyborze kosmetyków często podejmują za nich partnerki lub barberzy.
Konieczna edukacja w przystępnej formie.
Warto zadbać o autentyczne opinie i zaufanie.
Obserwacja
Pielęgnacja traktowana jako element samopoczucia, ale brakuje motywacji.
Mężczyźni czują się zagubieni w wyborze produktów.
Należy wspierać budowanie rutyny i systematyczności.
Potrzebna prosta personalizacja i rekomendacje.
Liczy się zapach i wygoda, nie marka.
UI powinien mówić językiem efektów, nie etykiet.
Reprezentatywne sylwetki użytkowników naszej aplikacji. Główne różnice wynikają z ich motywacji oraz stanu wiedzy temat pielęgnacji.
Na podstawie danych z przeprowadzonych badań stworzyliśmy Experience Journey Map dla każdej z kluczowych person. Dzięki temu zidentyfikowaliśmy najbardziej priorytetowe obszary, czyli te, które budzą najwięcej pozytywnych lub negatywnych emocji.
Dla każdej persony powstała indywidualna mapa doświadczeń.
Zidentyfikowaliśmy punkty o największym wpływie emocjonalnym.
Dzięki temu określiliśmy, które funkcje aplikacji mają największe znaczenie z perspektywy użytkownika.